دکتر امید: برگزاری آزمون های متمرکز یکی از بهترین تصمیم های دانشگاه است

تغییر نگاه به دانشگاه جامع علمی کاربردی بعنوان متولی آموزش های عالی مهارتی نتیجه اهمیت کیفیت بخشی به بخش های مختلف دانشگاه است.
۰۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۶ کد : ۴۷۲۳۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۱۸
دکتر امید طی سخنانی از طریق ویدیوکنفرانس با روسا،معاونان،مسولان حراست واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی کاربردی استان های خراسان رضوی،شمالی و جنوبی گفت: برگزاری آزمون های متمرکز یکی از بهترین تصمیم های دانشگاه است و کیفیت اجرای آن بسیار مهم است.
دکتر امید: برگزاری آزمون های متمرکز یکی از بهترین تصمیم های دانشگاه است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی  که روز یکشنبه سوم آذرماه از طریق ویدیوکنفرانس برای میهمانان و مدعوین کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند اجرایی برگزاری آزمون های متمرکز دانشگاه که با حضور دکتر علاء مدیرکل سنجش و آزمون، دکتر تشکری،رئیس واحد استانی خراسان رضوی،دکتر فورگی نژاد،رئیس واحد استانی خراسان جنوبی،دکتر بادامی، رئیس واحد استانی خراسان شمالی،معاونان و مسولان حراست واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی کاربردی استان های خراسان بزرگ برگزارمیشد گفت: از آغاز مسوولیت در دانشگاه با کمک همکاران ستاد، واحدهای استانی و مراکز آموزشی در سراسر کشور و با استفاده از مشاوره نخبگان علمی کاربردی توانستیم نگاه جامعه به مهارت آموزی و کیفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی را تغییر بدهیم و با وجود بیش از هزار مرکز آموزش علمی کاربردی، در این مدت توانستیم پرونده روسای مراکز علمی کاربردی را ساماندهی کنیم بطوری که شاید احکام کمتر از 5درصد روسای مراکز  هنوز قطعی نشده باشد در مورد اساسنامه مراکز نیز همین طور است که حدود 95 درصد مراکز دارای اساسنامه شدند.

دکتر امید در مورد خوشه های شغلی مراکز نیز گفت: پیش از این بسیاری از مراکز علاوه بر حوزه تخصصی، زمینه فعالیت خود در سایر حوزه ها را نیز گسترش داده بودند و اقدام به پذیرش دانشجو می کردند  و این امر در بسیاری از موارد باعث افت کیفیت آموزشی آنها شده بود اما دانشگاه با تاکید و بروزرسانی مراکزدرکدرشته محل های آنها، حوزه تخصصی انها تعریف نمود و مراکز تنها در حوزه تخصصی خود می تواننددانشجو بپذیرند لذا برای جذب دانشجو، کیفیت های خود را گسترش می دهند

رئیس دانشگاه با اشاره به سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی ادامه داد: در سطح بندی با توجه به تجربه ای که در این حوزه داشتیم نظارت گسترده ای بر مراکز را آغاز نمودیم و با در نظر گرفتن شاخص های متعدد توانستیم سطح بندی مراکز علمی کاربردی را در دو نوبت اعلام کنیم که این خود در رقابت سالم مراکز برای کیفیت بخشی به فعالیت شان موثر بوده است.

دکتر امید با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان دانشگاه مدرسان آن هستند ادامه داد: ساماندهی امور مدرسان را بطور ویژه مد نظر قرار داده و پرونده های همه مدرسان بازبینی و بروز رسانی شد پرونده هایی که بهر دلیلی دچار مشکل بود را برای بررسی مجدد ارجاع داده شد و پذیرش مدرسان را فقط منوط به فراخوان همکاری دانشگاه از طریق سایت امور مدرسان دانشگاه کردیم تا مدرسان با طی مراحل منظم اداری جذب شوند و این باعث شد بسیاری از مدرسانی که بهر دلیلی کیفیت لازم برای تدریس در مراکز را نداشتند خود بخود حذف شوند البته ما مسیر بررسی مجدد پرونده مدرسانی که اعتراض داشتند را باز گذاشتیم تا مدرسان بتوانند مجدد برای تکمیل پرونده و برطرف کردن نقایص اقدام کنند.

رئیس دانشگاه هم چنین تشریح نمود ایجاد 150 مرکز رشد نوآوری در مراکز آموزش علمی کاربردی باعث شد تا دانشجویان بتوانند توانمندی های خود را در این مراکز در قالب ایده های خلاقانه به نمایش بگذارند و بتوانند تجاری سازی نمایند.

هم چنین دکتر امید با اشاره به موفقیت دانشگاه در برگزاری آزمون های متمرکز در شش استان در سال تحصیلی قبل افزود: یکی از بهترین تصمیم های دانشگاه برگزاری این آزمون های متمرکز برای دروسی است که نیازی به کار عملی و مهارتی ندارند و اجرای صحیح برگزاری این آزمون ها باعث می شود تا در دانشگاه نهادینه شود و کیفیت آموزشی دانشگاه را بیشتر ارتقا دهد.

دکتر امید در پایان نیز تشریح کرد دانشگاه از همه نقدها و پیشنهادات اصلاحی قابل اجرا برای تمام اموری که در جهت کیفیت بخشی به فعالیت های دانشگاه انجام می دهد استقبال میکند چرا که هدف، بالا بردن سطح کیفیت آموزش های علمی کاربردی و مهارتی برای فرزندان این مرز و بوم است.


( ۱ )