دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه مدرسان دانشگاه

۰۳ آبان ۱۴۰۴ | ۱۰:۵۴ کد : ۸۲۸۰۸ اخبار اسلایدر
تعداد بازدید:۱۳۵
دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی، دوره آموزشی آشنایی با نظام علمی کاربردی و دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی بصورت برخط برای جمعی از مدرسان خبره،اعضای هیات علمی و مدرسان متقاضی فراخوان 1403 برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر سلجوقی، رئیس واحد استانی در خصوص حضور موثرمدرسان در دانشگاه گفت:مدرسان این دانشگاه می توانند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف دانشگاه و اجرای دوره های کوتاه مدت داشته باشند. وی همچنین بر لزوم اجرای صلاحیت حرفه ای در دانشگاه ها تاکید کرد.

دکتر سلجوقی مدرسان را راهنما و مشوق دانشجویان در تحصیل دوره های مهارت آموزی معرفی کرد و خواستار همراهی و کمک آنان در ارتباط بیشتر دانشجویان دانشگاه با بخش صنعت ،جامعه و کمک به تدوین و تصویب برنامه های درسی مورد نیاز و مبتنی بر نیاز بازار و صنعت شد تا دانشجویان با تجربه کاری و کارورزی در محیط واقعی کار بتوانند نقش موثرشان در ایجاد اشتغال را ایفا نمایند.

وی دوران حاضر را گذر دانشگاه ها به نسل چهارم وپنجم معرفی کرد و ادامه داد: مدرسان  نقس به سزایی در این گذر دارند و باید با هماهنگی و همراهی دانشگاه،مدرسان،دانشجویان و کارکنان این بستر فراهم شود

در ادامه دکتر ترابی زاده،معاون علمی واحد استانی،  در مبحث قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با محور ارائه مهارت، فناوری و برنامه‌ریزی درسی به ارائه برخی مباحث مهم به مدرسان پرداخت.

وی با تعریف و ماهیت آموزش علمی کاربردی و تفاوت آن با آموزش نظری و دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های شغلی در کشور، تاریخچه و شکل گیری این دانشگاه، نوع آموزش، عناصر آموزشی، مشخصه‌های نظام آموزشی، آموزش در محیط کار، الگوی تدوین برنامه درسی، آنالیز توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی، آموزش در حین کار و آشنایی با ۵ نظام آموزشی برتر در جهان زمینه آشنایی بیشتر این مدرسان با نظام علمی کاربردی را تشریح کرد..

 

شایان ذکر است ریزمحتوای آشنایی با نظام علمی کاربردی، آشنایی با ۴ نسل دانشگاه‌های کشور و به طور ویژه شناخت دانشگاه نسل سوم و اهداف آن به عنوان دانشگاه کارآفرین، آشنایی با جایگاه و سیستم آموزشی دانشگاه، تفاوت آن با سایر نظام‎های آموزشی، ضرورت اجرای دوره‌های مهارتی علمی کاربردی، ساختار و سطوح آموزش، نقاط ضعف و قدرت آن و برخی وظایف اصلی مدرسان و شیوه تدریس از جمله عنوان های مورد اشاره در این دوره بود که برای حدود 330 نفر از مدرسان دانشگاه بصورت برخط  تشریح شد.

در ادامه مباحث مربوط به مدرسان در حوزه مدرسان، تربیت مدرس ، سامانه های دانشگاه و قراردادهای مدرسان و … پرداخت.

 

گفتنی است در پایان هر بخش،پرسش و پاسخ با مشارکت اکثریت حاضرین برگزار شد